חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ליצירת קשר:

לקביעת תור צרו קשר עוד היום:

הירשמו לניוזלטר שלנו!

רוזציאה ותכשירי קוסמטיקה – כל מה שחשוב לדעת


רוזציאה הינה הפרעת עור המאופיינת במקרים רבים בעור פנים אדום ומגורה, בפצעונים דמוי אקנה והופעת נימי דם לרב. כמו כן, תחושה של צריבה ובעירה, עקצוצים, גרד, הפרשת חלב מוגברת לצד יובש בעור ורגישות יתר, הינם חלק מהסימפטומים האופייניים לה.

אחת השאלות השכיחות ביותר שאני נשאלת במסגרת פורום רוזציאה אותו אני מנהלת הינה:

“יש לי אדמומיות קשה, גרד, עור יבש עם קשקשים ומעט שומני, ופצעים מעט מוגלתיים…. אשמח מאוד מאוד מאוד לקבל ממך מידע ..באילו תכשירים קוסמטיים עליי להשתמש כי לאחרונה פניתי לקוסמטיקאית שהמליצה לי על תכשירים יקרים מאוד והמצב החמיר מאוד. האם המלצה על תכשירים קוסמטיים (קרם לחות,סבון פנים, מייק אפ) נותן הרופא או קוסמטיקאיות המתמחות בתחום? “

עור שבו מאובחנת רוזציאה, רגיש יותר וחדיר יותר למרכיבים אלרגנים בשל ליקוי במחסום ההגנה של העור ומשכך אינו טולרנטי לתכשירי קוסמטיקה רבים. במקרים רבים אנו מאבחנים יובש בעור, הנגרם כפי שציינו בד”כ בשל ליקוי בשכבת ההגנה של העור (Barrier), דבר הגורם לקצב איבוד מהיר של מים מפנים העור לסביבה החיצונית מה שמכונה בטרמינולוגיה רפואית (Trans Epidermal Water Loss).

יובש וחספוס בעור קיימים גם במצבים בהם מאבחנים רמות גבוהות של טפיל הדמודקס בעור.

אז כיצד נתאים סבון, קרם לחות ומייק אפ לעור אדמומי  כשמאובחנת רוזציאה?

חשוב מאד להבין כי בחירתם של  תכשירים קוסמטיים ומוצרי איפור חייבת להיות בהתאמה אישית למצב העור, לרגישותו, לסימפטומים האופייניים, ובהתאם לפרופיל הרפואי. לעיתים נדרשת בדיקת תבחיני אלרגיה לצורך ברור רגישות של מרכיבים בקוסמטיקה ובאיפור.  לעיתים אנו מגלים במקרים רבים ספקטרום של רגישויות למתכות, לחומרים משמרים בתכשירים כדוגמת פארבנים ועד לרגישות למשפחה שלמה של מרכיבי חיטוי השכיחים בתכשירי ניקוי לפנים ולגוף (סבונים נוזליים, ושמפו), המכונים משפחת קטון .CG 

שימוש בתכשירים דרמו – קוסמטיים, בהתאמה אישית הנעשית ע”י איש מקצוע מומחה לטיפול ברוזציאה, הינו חלק חשוב מפרוטוקול מערכתי ויכול במקרים רבים להיטיב עם תחושת היובש, הגרד הצריבה ואף האודם בעור.

01nכלל אצבע ראשון אותו חשוב להטמיע: לא כל תכשיר קוסמטי עליו מוטבעת מדבקה והמיועד לעורות רגישים, מותאם לעור עם רוזציאה!

חשוב מאד לבדוק את מרכיבי התכשיר, בפרט כאשר מדובר על תכשיר ניקוי כגון סבון. מומלץ סבון אשר אינו מכיל את המרכיב  Sodium Lauryl Sulfate  או בקיצור SLS. מרכיב זה הינו דטרגנט קוסמטי בעל יכולת הסרת שומן ולכלוך מהעור ובעל יכולת הקצפה מצוינת. מנגד, מרכיב זה עלול לגרות את העור ואף עלול להסיר או לפגוע בשלושת השומנים הטובים של תת שכבת הגנת העור שהם כולסטרול, צרמידים וחומצות שומן חופשיות.

02nכלל אצבע שני: הסוואת האודם והפצעונים בעור ע”י מוצרי איפור.

חשוב לציין כי מייק אפ בעל יכולת כיסוי מרשימה של פגעי עור יכול להיות “אליה וקוץ בה.” חשוב מאד לבחור מייק אפ נוזלי אשר ניתן להסירו בנקל. ככל שנשתמש בכמות גדולה יותר של תכשיר ניקוי לצורך הסרת המייק אפ, כך יתכן ונחמיר את האדמימות ונימי הדם אם אלו קיימים ועימם גם החרפת תחושת היובש …

03כלל אצבע שלישי:  התאמת קרם לחות לרוזציאה.

באשר לבחירתו של קרם לחות המותאם לרוזציאה, תכשיר כגון קרם לחות נטול בישום, ללא חומרים משמרים מסוג פארבנים, שאינו קומדוגני ואינו סותם נקבוביות העור, נטול שומן    Oil  Free והיפואלרגני יכול להיות תכשיר מוצלח לליחוח העור אך אינו בהכרח מספק כאשר מדובר ברוזציאה! רבות ממטופליי טוענות כי קרם הלחות כלל אינו מרווה את עורם ועמו מגיעה גם תחושת התיסכול.  חשוב להבין  כי במצבים של רוזציאה יובש בעור הפנים עלול  להיות מושפע ומוחמר גם מגורמים חיצוניים מלבד סבונים ותכשירי קוסמטיקה. תנאי קור, רוח ומיזוג עלולים גם הם להחמיר את האדמימות האופיינית. על כן, במקרים רבים אנו נשתמש  בקרמים הזנתיים, משקמי מחסום הגנה המכילים מרכיבים מלחחים, מרכיבים אנטי דלקתיים, מרכיבים מרגיעים ומזינים.

אז איזה תכשירי קוסמטיקה או על איזה תכשירים קוסמטיים ואיפור המותאמים לרוזציאה הנני ממליצה….? על כך אכתוב בפוסט הבא

דילוג לתוכן