חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ליצירת קשר:

לקביעת תור צרו קשר עוד היום:

הירשמו לניוזלטר שלנו!

רוזציאה ואדמומיות בעור

סמוקים ולא מיין – רוזציאה ואדמומיות בעור הפנים

רוזציאה הינה הפרעת עור כרונית המאופיינת בהסמקות חוזרות ונישנות ועד אדמומיות אקוטית השכיחה באזור מרכז הפנים קרי, לחיים, סנטר, מצח, ואף. התרחבות נימי דם קטנים (קופרוז) ותהליך יצירה של נימי דם (Angiogenesis), אופייניים עד מאד ובנוסף, פצעונים דמויי אקנה, הפרשת חלב מוגברת ועמה מרקם עור שמנוני ולעיתים  גבשושי. תחושת בעירה פנימית, גלי חום, צריבה, עקצוצים, גרד ויובש בעור נמנים מבין התופעות האופייניות דבר המביא עמו לא פעם להפרעה בזמן השינה, ולפגיעה באיכות החיים ובתחושת הביטחון העצמי. במצבים מסוימים תתכן מעורבות עינית של המחלה המתבטאת בעיניים מגורות ויבשות ובתחושת גוף זר ובמקרים אקוטיים תתכן התעבות של רקמת האף, (אף בולבוסי, שכיח בקרב גברים), מה שמכונה “תסמונת האף האדום”.

מעור פנים חלק לעור מודלק

חשוב להבין כי לא כל אדמומיות, תפרחת  או הסמקה מאובחנות כרוזציאה. בשל מורכבותה והסימפטומים האופייניים לה יש המאבחנים בשוגג הפרעה זאת כאקזמה, אלרגיה, רגישות לשמש ותרופות, סבוריאה ואף אקנה. במקרים רבים אנו מאבחנים בעיית עור סבוריאה לצד רוזציאה ולעיתים ההפרעה בעור היא שילוב של סבוריאה, רוזציאה וכן אקנה. רוזציאה הינה הפרעת עור השכיחה בגון עור בהיר ולמרות שהינה שכיחה בקרב גילים 30 – 60 כיום אנו מאבחנים רוזציאה גם בקרב גילים צעירים יותר. חשוב לדעת כי רוזציאה הינה פרוגרסיבית. עיכוב באבחון הקליני וטיפול שגוי עלול להחמיר את הסימפטומים האופייניים. למרות שרוזציאה הינה בעיקרה בעיה אסתטית הרי שרב האוכלוסייה אינה נוטה לאבחן בעורה תופעה זאת בשל התפתחות הדרגתית של המחלה, אלא רק כשקיימת כבר החמרה בסימפטומים. כשמריחת המייק-אפ אין בה בכדי להסתיר את האודם וכשאדמומיות הופכת לדלקתיות, כאן בעצם מתחילה הבעיה…



מה הם הגורמים לרוזציאה?

רוזציאה הינה מחלה מולטי פקטוריאלית (רב סיבתית), הגורם המדויק למחלה אינו ידוע. לצד גורמים גנטיים, היפראקטיבציה וסקולרית, טפיל סורר בשם דמודקס מייטס (Demodex Mites) וגורמים פסיכוגניים, אציין כי רבים ממטופלינו טוענים כי סטרס וגורם מנטלי רגשי שארע בחייהם השפיע על התפרצות המחלה ואו שהחריף את הסימפטומים האופייניים. ניתן להגיד בנוסף כי גם הריון ולידה לצד השפעתם של גורמים חיצוניים  כדוגמת חשיפה לשמש, משקאות חמים, אלכוהול ויין אדום, מאכלים חריפים, גבינות וסוכרים יש בהשפעתם לסייע בהחמרת הסימפטומים והאדמומיות.

אז כיצד אנחנו מאבחנים ומטפלים ברוזציאה ?

אנו רואים באבחון הקליני הליך חשוב ביותר שעל בסיסו יקבע הפרוטוקול הטיפולי ועמו גם הצלחת הטיפול. מאחר ולא ניתן לאבחן רוזציאה על פי בדיקות דם או בדיקןת סרולוגיות (גילוי נוגדנים), לצורך האבחון נעשה שימוש בטכנולוגיה חדשנית של דימות העור המאפשרת צפייה ואבחון בנעשה מתחת לפני שטח העור בעומק של עד 1 מ”מ. כאן בעצם באים לידי ביטוי הידע וניסיונו של איש המקצוע. כך למשל אדמומיות בעור אשר תראה  על סמך צפייה בלבד כרובד דלקתי תאובחן במקרים רבים כרשת  של נימי דם. ומנגד ניתן יהיה לאבחן טוב יותר את אותם פצעונים דמויי האקנה ואו “נקודות אדומות” ובמקרים מסוימים את הימצאותו של טפיל הדמודקס.

הטיפול ברוזציאה הינו טיפול אינטגרטיבי ומניסיוננו פרוטוקול טיפולי המשלב טיפול תרופתי המותאם לסימפטומים הקליניים, פרוצדורות אסתטיות לטיפול בנימי הדם ובלוטות חלב מוגדלות והתאמה אישית של קרמים ייעודים לרוזציאה לטיפול ביובש ובגרד, הרגעת האודם ואיזון בלוטת החלב – הם אלה אשר ייטיבו במקרים רבים עם הסימפטומים האופייניים.

אנו מאמינים בנוסף, כי קשר בין מטפל למטופל “הקשר הטיפולי “הינו תנאי חשוב אף הוא להצלחת הטיפול, מעבר לניסיון ולידע המקצועי. על כן, זימון המטופל לביקורת שוטפת ולבדיקת תגובת העור לטיפול,  הקניית תחושת ביטחון, זמינות ומנגד הקשבה הם  העומדים “נר לרגלינו”.

לקוח אשר בעור פניו אובחן טפיל הדמודקס מייטס ורוזציאה ולאחר סדרת טיפולים אלו התוצאות

דילוג לתוכן