חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ליצירת קשר:

לקביעת תור צרו קשר עוד היום:

הירשמו לניוזלטר שלנו!

רוזציאה – האם זה עובר או לתמיד?


 אחת השאלות השכיחות ביותר שאני נשאלת במסגרת פורום רוזציאה אותו אני מנהלת הינה:

“בשנה וחצי האחרונות התחלתי לסבול מפצעונים פה ושם …בחצי שנה האחרונה המצב החריף מאוד והעור הפך גבשושי אדום ולא נעים. עברתי בין מספר רופאים כאשר רק האחרון אבחן את המצב כרוזציאה.

כעת אני מטופלת בכדורים ובמשחה (רוזקס) ובהוראת הרופא משתמשת בחומרי oil free בלבד. שאלתי היא, האם באמת ניתן להיפטר מהמצב? או אך ורק להקל על המצב הקיים?”

חשוב להבין כי אבחון קליני של תת סוג הרוזציאה והתאמה נכונה של הטיפול התרופתי בשילוב עם פרוצדורות אסתטיות ותכשירים דרמו קוסמטיים יש בהם בכדי להיטיב עד מאד עם תסמיני המחלה עד במקרים מסוימים להפוגה.

אנטיביוטיקה מינוציקלין (Minocycline), כדורי רואקוטן ומשחת  הרוזקס משמשים על פי הספרות הרפואית כ- Gold Standard לטיפול ברוזציאה אך האם ביכולתם לטפל בפיצעונים הקטנטנים, באדמומיות העור הנגרמת בין היתר מנימי דם, במרקם העור הגבשושי ובתחושת הבעירה, השריפה, העיקצוצים והיובש ? ובכן, לא בהכרח!

נתקלתי במקרים רבים בלקוחות אשר נטלו אנטיביוטיקה מסוג מינוציקלין לטיפול בפצעונים דמוי אקנה, כך שעם תום הטיפול, חזרו הפצעים ועמם האודם ותחושת התסכול. בחלק מהמקרים, אנטיביוטיקה זו לא עזרה כלל שלא לדבר על תופעות הלוואי וקונטרא אינדיקציות נלוות. כדורי הרואקוטן הניתנים לטיפול באקנה, מאזנים עד מאד את הפרשת החלב במצבים בהם העור מאד שמנוני וניתנים לעיתים כטיפול משני כנגד זיהומי  טפיל הדמודקס. אך האם בהכרח יש צורך ליטול תרופה זאת הידועה כמרובת תופעות לוואי? נטילתה של תרופה זו עלולה להחמיר אף את תחושת היובש האופיינית.

ובכן ..”האם באמת ניתן להיפטר מהמצב או רק להקל על המצב הקיים?” התשובה תלוייה בשלב שבו אובחנה הרוזציאה, באבחון הקליני ובהתאמה נכונה של הפרוטוקול הטיפולי המערכתי. ככל שהאבחון יהיה מוקדם יותר כך נוכל לעזור לשלוט בתסמינים ונמנע פרוגרסיביות והחמרה בסימפטומים. טיפולים באמצעות פרוצדורות קוסמטיות בקליניקה  לטיפול באודם, נימי דם וגבשושיות חלב יהיו  קצרי טווח וידרשו רק טיפולים תחזוקתיים תקופתיים. המצב דומה לביקור תחזוקתי תקופתי אצל קוסמטיקאית, המלווה בשימוש של תכשירים דרמו-קוסמטים מלחחים או מזינים. במקרה של רוזציאה..התאמה אישית של תכשירים ייעודיים מלחחים, מזינים  ואנטי דלקתיים. במצבים אקוטיים יותר ידרשו טיפולים ארוכי טווח. 

בחרתי לשתף מס’ תמונות של אחד ממטופליי אשר בעורו אובחנה רוזציאה בליווי זיהום דמודקס, פצעונים בעור, אדמומיות ונימי דם אשר לוותה בתחושת בעירה וצריבה בעור. לאחר סדרת טיפולים מערכתיים בעור חל השיפור המיוחל….

 תמונות של לקוח לפני ואחרי

ובאשר לטיפול המערכתי ברוזציאה..על כך אכתוב בפוסטים הבאים…




דילוג לתוכן