חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ליצירת קשר:

לקביעת תור צרו קשר עוד היום:

הירשמו לניוזלטר שלנו!

עיניים רגישות ומסקרה – על הקשר בין נשירת ריסים וטפיל דמודקס אחד

בטח כבר שמעת את ההמלצה להחליף את המסקרה שלך לעתים קרובות ולא להשתמש במסקרה יותר משלושה חודשים ברציפות. הטענה שעומדת ביסוד המלצה זו גורסת ששימוש מעבר לפרק הזמן המומלץ עלול לגרום אצל מי שסובלות מעיניים רגישות (ולעתים גם אצל מי שלא) לגירוי חמור בעיניים. בטח גם חשבת לעצמך שזו סתם הגזמה או גוזמאה שכל תכליתה לגרום לנו לקנות עוד ועוד תכשירי מסקרה לריסים, קנוניה של חברות הקוסמטיקה ששולחות לנו ידיים לכיסים. אז זהו שלא ממש ומיד נבין מדוע.

מעגל הקסמים של המסקרה

אנו תמיד רוצות להיראות במיטבנו. הצרפתיות טוענות שצריך רק שפתון כדי לצאת מהבית, אך יש הטוענות שהמסקרה היא היא הטוענת האמיתית לכתר ושאין כמו הדגשת ריסי העיניים כדי לתת לנו מראה מטופח ומאופר.

בדיוק בשל נוכחות של בקטריות, מרבית מוצרי האיפור לעיניים והמסקרה בפרט, מכילים חומרים משמרים. מטרת אלו היא למנוע או להאיט את התרבות החיידקים המיקרוסקופיים הללו. אך ככל שחולף הזמן, כך יעילות חומרי השימור פוחתת.

אך אין מדובר רק בדעיכת יעילות חומרי השימור. במקביל, חומרים מוספים הכלולים בתוך משחת הצבע עצמה גם מעודדים את שגשוג אוכלוסיית הבקטריות. למשל, המים שבפורמולה שתפקידם לגרום למשחת הצבע להיות קלה יותר למשיחה, מהווים חומר המעודד את שגשוגן לאורך זמן.

יתרה מזאת. מי לא חוותה את התחושה המציקה של שריטה בעין כתוצאה משימוש נמהר במברשת? אולי את ממהרת? אולי את ברכב, או באוטובוס ואופס! המברשת חדרה לעין ויצרה שריטה זעירה ממש בלי כל כוונה. כל שריטה עדינה ככל שתהיה, עלולה להחמיר כל פוטנציאל של גירוי שצויין לעיל ולהחדיר לעין כמה מינים של בקטריה ולגרום לזיהומים.

נשירת ריסים או עיניים רגישות עלולות להיגרם כתוצאה מרגישות למרכיבים כימיקלים המצויים במסקרה או מנוכחות טפיל הדמודקס בעפעפיים.

מי 'הפושעים' העיקריים?

אחת מהבקטריות הנפוצות ביותר שקשורות במוצרי איפור לעיניים, כגון מסקרה, אייליינר, טוש לעיניים, צלליות ועוד, היא חיידק הסטפילוקוקוס אפידרמידיס. חיידק זה שוכן דרך קבע על גבי עורנו, אך עלול לגרום לסיבוכים רפואיים חמורים באנשים הסובלים מחולשה או חוסר תפקוד של מערכת החיסון. כמה זני חיידקים ממשפחת הסטפילוקוקוס אפידרמידיס אף נמצאו כעמידים מאד לטיפול תרופתי אנטי-בקטריאלי ועל כן קשה למדי להיפטר מהם.

חיידק שכיח נוסף הוא הפסבדומונס אארגינוסה (P. aeruginosa). זהו חיידק המצוי בשפע באדמה, במים ואף בעור ועלול לגרום לדלקות ולפריחה. מרבית המקרים של דלקות בעין בהן נמצא חיידק זה והקשורות בשימוש במסקרה קרו בשל חדירה של החיידק לרקמות העין הרכות בדיוק בשל דקירה של העין בשוגג עם המברשת.

אבל לא רק בקטריות אורבות לנו, גם חומרים שפג תוקפם במסקרה עלולים לגרום לנפיחות, לגירוי ולאדמומית של העין. כמה מבעיות העיניים הנפוצות כגון דלקת עפעפיים (בלפריטיס), רוזציאה, שעורה, דלקת הלחמית ומצבים בהם קיים שגשוש חריג של טפיל הדמודקס (המכונה גם קרדית הריסים ), בהחלט עשויות להיגרם או להחמיר כתוצאה משימוש במסקרה או מסקרה שפג תוקפה.

אז מה אנו, צריכות לזכור ולעשות?

ובתור מחשבה אחרונה, כיום, יותר מתמיד, קיימת מודעות הולכת וגדלה לסביבה ולבריאות ויש היצע הולך וגדל למוצרי איפור “אורגאניים” או “טבעיים”, “מינראליים” או אף תכשירים מעשה-בית מאת מומחיות לתכשירי איפור טבעי. חשוב שתתנסי בזהירות רבה במוצרים אלה ותקפידי הקפדה יתרה על הקווים המנחים שלעיל.

מוצרים רבים תוצרת-בית אינם מכילים כל חומרי שימור ואין לדעת כמה זמן ישבו על המדף בטרם נקנו. לכן, עם כל גירוי, קטן ככל שיהיה, הפסיקי מיידית את השימוש בתכשיר, עקבי אחר מצב העין ובמידת הצורך גשי לקבל ייעוץ רפואי.

אומרים שהעיניים הן ראי הנפש והן בהחלט רגישות לכל ניואנס. בקרב מי שסובלת מעיניים רגישות, אף יותר מכך. דאגי למוצרים טריים בתחלופה גבוהה, דאגי להיגיינה טובה של העור ושל התכשירים שבאים במגע עמו, דאגי לטמפרטורת אחסון נאותה, ועשי שימוש זהיר ואחראי באופן הנחת האיפור שאת עושה וכך תוכלי לשמור על עיניים בריאות ויפות!

דילוג לתוכן