חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ליצירת קשר:

לקביעת תור צרו קשר עוד היום:

הירשמו לניוזלטר שלנו!

כתמי עור ופיגמנטציות

הם מוכרים לכם ככתמי שמש בעור הפנים, גב היד והחזה. נטילה של גלולות למניעת הריון והסרת שיער בשעווה עלולה להותיר את העור עם התכהות האזור מעל השפה והגבות ותקופת ההיריון עלינו לטובה, עלולה להחתים את עור פנינו עם התכהות כתמים דמויי מסיכה. 

מה הם הגורמים להיווצרות כתמי עור?

כתמי פיגמנטציה נגרמים כתוצאה מפיזור לא אחיד של צבען שהינו פיגמנט המלנין בעור והוא למעשה מעניק לעור את ההגנה מקרינת השמש את גונו וצבעו ההומוגני.

יש להבין כי בכל בן אדם מיוצרים שני סוגים של פיגמנט המלנין ביחסים שונים:  מלנין כהה המייצר צבע עור  חום – שחור (Eumelanin), ומלנין בהיר (Pheomelanin) , המייצר גוונים צהובים ואדומים, העמיד פחות לשמש והמייצר רדיקלים חופשיים (מולקולות הרסניות לתאי העור) והאופייני לגוון עור בהיר או אנשים בלונדינים או אדומי שיער.

הופעת נמשים בעור פנינו למשל מצביעה על פגם בגן בתהליך ייצור פיגמנט המלנין הכהה כשבסופו של תהליך מיוצר פיגמנט המלנין הבהיר הפאומלנין!

נטייה גנטית, שמש, תרופות, פציעה של העור, שינויים הורמונליים וטיפולים הורמונליים, פרוצדורות קוסמטיות, תכשירי קוסמטיקה ובישום נמנים מבין הגורמים להישכחות התופעה ועוד.  

כתמי שמש או “כתמי גיל”?

כתמי שמש מזוהים לא פעם  כ”כתמי גיל” בשל נראותם בגילאי 50 ואף יותר. למרות הנוטים לחשוב כי המדובר בסימני גיל, כתמים אלו נגרמים מחשיפה מצטברת לשמש ולכן שכיחים הם באזורים כדוגמת גב עליון, גב האמות וגב היד, חזה, צוואר ופנים.

ייצור המלנין מוגבר בעור ע”י חשיפה לשמש וגורם לתופעת השיזוף. כך לכאורה מוגנות השכבות הפנימיות של העור מקרני השמש אך למרות שרבים מאתנו חושבים כי שיזוף “זה יפה”,  תופעת השיזוף בעצם מעידה על נזק מצטבר שנגרם לתאי העור.

כך או כך הכתמים החומים והשחורים אשר הופיעו סתם פתאום “מעניקים” לעורנו לא פעם מראה בוגר יותר ושנים נוספות לגילנו האמיתי…

להשיל את כתמי הזמן – מחיקת כתמים בהשיג יד!

חשוב להבין כי יש לעשות הפרדה בין התכהות נמשים, כתמי עור אדומים וחומים אשר נוצרו כתוצאה מפצעי אקנה, כתמים חומים אשר נוצרו מכוויות או כתוצאה מהסרת שיער בלייזר, IPL שעווה ו/או אפילציה, לבין התכהות העור כתוצאה משינויים הורמונליים בהריון או נטילת גלולות, כתמי סטרס או התכהות העור כתוצאה מטיפולי הקרנות ועד כתמי שמש ו”כתמי גיל” המופיעים ככתמים חומים גדולים בעיקר בעור הבוגר.

“הגישה היא דבר קטן שעושה דבר גדול…” , אבחון קליני של כתמי העור ובדיקת גון העור ורגישותו לצורך בחירת הפרוצדורה האסתטית והצלחת הטיפול, הינו אבן יסוד בכל פרוטוקול טיפולי. מנגד, התאמה לא נכונה של תכשירי קוסמטיקה עלולה לגרום להתכהות הכתמים.

פרוצדורות אסתטיות המבוצעות אצלנו בקליניקה ומתודולוגיה שפותחה על ידנו, משלבת את מיטב הטכנולוגיות והמכשור לפרוק  צבר המלנין היוצר את הכתם, התאמה אישית של תכשירי הבהרה בשילוב פילינגים דרמו – קוסמטיים המותאמים אף לעור הכהה ומיועדים לעור הרגיש ביותר ללא יצירת טראומה ואדמימות אקוטית.    

דילוג לתוכן