חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ליצירת קשר:

לקביעת תור צרו קשר עוד היום:

הירשמו לניוזלטר שלנו!

כיצד נבחר מייק אפ לרוזציאה ועור אדמומי


רוזציאה דמוית אקנה ו/או רוזציאה המאובחנת לצד אקנה, מאופיינת בפצעונים אדומים, עור שמנוני ומרקם עור גבשושי ולא אחיד. כשמרקם העור אדמומי ומודלק, המלווה גם בנימי דם ולעיתים בתחושת יובש וגרד, הרי שבחירה נכונה של מייק אפ לכיסוי והסוואת האודם וליצירת מרקם אחיד יותר – הופכת בעצם למשימה קשה הרבה יותר.

אחת השאלות השכיחות ביותר שאני נשאלת במסגרת פורום רוזציאה אותו אני מנהלת הינה:

“אני מאובחנת באקנה רוזציאה, באיזה מייקאפ מומלץ להשתמש? אודה על המלצה על שמות של מייקאפים והחברות שמייצרות אותם. רצוי כאלה שניתן למצוא ברשתות הפארם הנפוצות”

לבטח מוכרת לכן התופעה של מריחת המייק אפ ובכל זאת מרקם העור נותר גבשושי ולא אחיד. מרחתן שכבות כיסוי נוספות של מייק אפ ובכל זאת הגבשושיות נראות בולטות יותר. רכשתן וניסיתן מייק אפים רבים במרקמים שונים המתהדרים ב”כיסוי מושלם לעור”. חלקם מוצקים יותר וחלקם פחות אך תחושת היובש, הגרד, הבעירה והאדמימות רק מוחמרים עם שטיפתו מהפנים של מייק אפ זה. אז אכן, המגוון המוצע בפארמים השונים רחב אך עמו גם תחושת הבלבול ואף התסכול. 

מס’ כללי אצבע להתאמה נכונה של מייק אפ…

כלל אצבע ראשון:  LESS IS MORE     

מומלץ לבחור מייק אפ אשר ניתן להסירו בנקל. ככל שנשתמש בשכבות רבות יותר של מייק אפ לכיסוי האודם, הפצעונים ונימי הדם,  נגרום לפרוגרסיביות ולהחמרה בסימפטומים האופייניים. זכרו כי מייק אפ מוצק אינו בהכרח מומלץ יותר ממייק אפ נוזלי במיוחד כאשר קיימת רוזציאה והעור אדמומי ורגיש.

כלל אצבע שני: מייק אפ לעור רגיש

המייק אפ המומלץ הוא המייק אפ שאינו מכיל אלכוהול, Oil Free””, ושאינו גורם לחסימה של נקבוביות העור ” Non Comedogenic”. שימו לב כי במייק אפ המותאם לעור רגיש במיוחד, ניתנה תשומת לב מיוחדת לבריאות העור, למרכיבים אנטי דלקתיים ולמרקם נעים יותר ופחות למרכיבי בישום. בנוסף מומלצים גם מייק אפים “Fragrance Free“.  מייק אפ מינרלי Mineral Powder Make- Up”” מכיל מרכיבים שאינם מגרים את העור אך באשר לרוזציאה בחלק מהמקרים יכול הוא לייבש את העור.

כלל אצבע שלישי:  BB קרם לעור אדמומי, מקדם הגנה וחשיפה לשמש

כולנו יודעים כי מייק אפ משמש חיץ נוסף מפני קרני השמש ההרסניות. בכל הנוגע לרוזציאה ידוע כי שמש הינה פקטור אקוטי בכל הקשור להחמרת האודם, נימי הדם והסימפטומים האופייניים. רצוי השימוש במייק אפ המכיל מסנן קרינה אך זכרו כי זה אינו מהווה תחליף למריחה קודם של מקדם הגנה!

בנוסף, מרכיבי הגנה במייק אפ כמו במסנני קרינה יכולים להיות פיזיקלים או כימיקלים. ההבדל בין שניהם הוא במנגנון פעולתם. שימו לב כי במרכיבי הגנה כימיקלים מסוימים יש באפשרותם לגרות עוד יותר את העור.

ובאשר לשימוש הנרחב ב- BB קרם הידוע כתכשיר “מולטי טאסק” ואשר נועד לספק לחות, להגן מהשמש ולכסות פגמי עור (דמי מייק אפ). כאשר קיימת רוזציאה או אדמימות בעור מומלץ השימוש בקרם לחות ייעודי נפרד, קרם הגנה ייעודי ומייק אפ המותאם לעור רגיש ואדמומי.

שימו לב כי על מנת לקבל את מלוא דרגת ההגנה הרשומה על המוצר יש צורך למרוח כמות של 2 מ”ג לכל ס”מ מרובע. הווה אומר, מראה עור בוצי, דמוי “שפכטל” ולא טבעי…רב הצרכניות מורחות כמות פחותה יותר על מנת לקבל מראה אחיד וטבעי יותר ומנגד מקדם הגנה מהשמש מצומצם יותר…

כלל אצבע רביעי: עיניים אדומות, עפעף מגורה ומריחת מייק אפ או צלליות

רוזציאה הינה הפרעת עור אשר יכולה להתבטא אף באודם בעיניים, הרגשת גוף זר, עיניים מגורות ורגישות. בטרמינולוגיה רפואית מצב זה מכונה .”Ocular Rosacea” במקרים מסוימים נאבחן גם את הימצאותו של טפיל הדמודקס באזור בלוטת Meibomian gland שהינה סוג מיוחד של בלוטת חלב בשולי העפעפיים, האחראית לאספקת חומר שומני המונע אידוי מהיר של דמעות העין. במקרה שכזה, יש להיוועץ עם איש מקצוע מומחה לעניין ולאבחן את סיבת הגרד, האודם והרגישות בעיניים. לא מומלץ למרוח מייק אפ, צלליות, קונסילר או כל איפור עמיד במים טרם האבחון ומתן טיפול.

כלל אצבע שישי: קרם לחות ייעודי לרוזציאה כבסיס למריחת המייק אפ

כמו בכל בסיס טוב לאיפור, מומלצת מריחה של קרם לחות ייעודי לרוזציאה אשר יש ביכולתו להיטיב עם תחושת היובש, הגרד הקילופים והאדמימות ומנגד ישמש כבסיס טוב למייק אפ ולעמידותו. באשר למריחת הפריימר..על כך אכתוב בהמשך…   

 לסיכום: במקרים מסוימים, מייק אפ הוא עניין של ניסוי וטעייה. מה שטוב עבורכם  אינו בהכרח טוב למשהו אחר ועל מנת למצוא את המוצר הטוב ביותר עבורכם, יש צורך במבחן טלאי  לפני יישום נרחב יותר על העור.

אז עדיין מבולבלים…..?

מוזמנים ליצור עמנו קשר לאבחון קליני ולהתאמה נכונה של המייק אפ לעור

דילוג לתוכן