חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ליצירת קשר:

לקביעת תור צרו קשר עוד היום:

הירשמו לניוזלטר שלנו!

טיפול בנימי דם

הם מוכרים לכם כנימי דם קטנטנים ודקיקים בעור הפנים, מתיחה קלה של העור עם קצות האצבעות עלולה לחשוף מעין “מפת דרכים”  של פסים אדומים המקנה לעור לא פעם מראה אדמומי.

נימי דם המכונים גם בשם קופרוז ובטרמינולוגיה רפואית Thread Vein או Spider Vein הינם  תופעה שכיחה המצביעה על הפרעה אסתטית בעיקרה.

מה הם הגורמים להיווצרות נימי דם?

נימי דם נוצרים בעקבות חשיפה לשמש, גורמים גנטיים, שינויים הורמונליים, גלולות למניעת הריון, הריון, גיל המעבר, פציעה של העור, סטרואידים ותרופות מסויימות. כמו כן, מחלות בסיסיות ומחלות כבד, נמנים מבין הגורמים להיווצרות נימים. שתיית אלכוהול, וסיבות אידיופטיות שהגורם אינו ידוע. תכשירי קוסמטיקה מסויימים המכילים מרכיבים לחידוש העור בשימוש ארוך טווח יכולים אף הם לגרום להיווצרות נימי דם. שימוש במייק אפ שלא ניתן להסירו בנקל עלול להחמיר או להאיץ את היווצרותם של נימי הדם ובנוסף, ניתוחים אסתטיים כדוגמת מתיחת פנים אף הם יכולים לגרום לתופעת נימי הדם.

מייק אפ יכול להחמיר היווצרות נימי דם במיוחד בהפרעת העור רוזציאה

תסמונת האף האדום

נימי דם בעור הפנים יכולים להצביע על הפרעת עור בשם רוזציאה. הפרעת עור זאת יכולה לגרום לשינויים מורפולוגים בעור המתבטאים בתהליך מואץ של היווצרות נימי דם ואדמומיות בעור. ביטוי עורי נוסף והידוע בשם תסמונת האף האדום, המבטא אף בולבוסי עם נימי דם לרב. הפרעת עור נוספת בשם סבוריאה, מתאפיינת באודם והפרשת חלב מוגברת לצד נימי דם קטנטנים במיוחד בצדי האף. חשוב להבין כי עור שומני והפרשת חלב מוגברת יכולים לגרום לאודם והיווצרות נימי דם. על כן, לצד פרוצדורות אסתטיות לטיפול בנימי הדם יש לטפל בגורם לבעיה קרי, איזון בלוטת החלב.

אבחון קליני

אחת התופעות הידועות בטיפול בנימי דם הינה הישנות חזרתם בשל נראות לקויה של הנים ומבנהו המורפולוגי בעת הטיפול לצד גורמים סביבתיים וגנטיקה. אחת הטכנולוגיות החדשניות בה אנו עושים שימוש, לצורך אבחון מקור האודם בעור הפנים ובדיקת הנימים, שכיחותם וקוטרם הינה טכנולוגיה העושה שימוש במיכשור לצורך דימות הנים ע”י אור מקוטב – צולב (Cross Polarization). הטכנולוגיה מעלה את הדיוק הקליני בעת הטיפול ובכך תורמת להצלחת הטיפול.

כיצד אנחנו מטפלים?

אחת הטכנולוגיות המהפכניות והבטוחות לטיפול נקודתי בנימי דם בפנים ובגוף הינה טכנולוגיה לא פולשנית העושה שימוש בגלי רדיו והידועה בשם תרמוקואגולציה (Thermocoagulation). הטכנולוגיה מטפלת בנימי דם אשר קוטרם קטן מ –  0.3 מ”מ ומבוצעת בין היתר בשילוב או במקרים בהם פרוצדורות כדוגמת לייזר וטכנולוגיית IPL כשלו מלטפל בנימי דם קטנטנים, ובמקרים נוספים בהם לא ניתן לטפל בנימי דם בגוף בפרוצדורה הידועה בשם מיקרו – סקלרותרפיה (Microsclerosis).

החום הנוצר בנים באמצעות גלי הרדיו והמועבר באמצעות מחט מבודדת עדינה, גורם לקרישה של חלבון ההומוגלובין  ולפגיעה בדופנות הנים עד להתכווצותו וספיגתו בגוף. הטיפול מהיר וקל, אינו מוגבל עונתית לחודשי החורף ומותאם לנשים וגברים ולכל סוגי העור. הפרוצדורה אינה גורמת לכוויות, או לפגיעה ברקמת העור שמסביב, ההשפעה מידית וכמעט ללא כאב, על כן יעילה לטיפול במצבים של רוזציאה בהם נדרש עוד יותר משנה זהירות. הטכנולוגיה שונה משיטת המחט החשמלית שכן זאת האחרונה עלולה לגרום במקרים מסוימים לכוויה כימית, שינויים פיגמנטטיבים בעור ואף הצטלקויות. בד”כ נדרשים מס טיפולים בהתאם לאזור המטופל.

בטכנולוגיה זאת ניתן להסיר, המנגיומות שהינן מעין נקודות אדומות (צבר של נימי דם), והמכונות בשם Cherry angioma. נגעים אלו מתרבים עם הגיל ושכיחים בפנים, צוואר, חזה וגוף. בנוסף המנגיומות מסוג עכביש (Spider angioma), הנראות כאשכול של נימי דם עם כתם אדום מרכזי וכמובן פויליקודרמה שהינה תופעה הנגרמת בשל חשיפה מרובה לשמש ואשר בה נראים כתמים ונימי דם רבים באזור החזה והמחשוף.

תופעות נימים הניתנות לטיפול:

  • נימי דם בלחיים, סנטר, צידי הפנים ושפתיים
  • נימי דם בצידי האף ועל האף
  • נימי דם בצוואר ובחזה
  • המנגיומות
  • נימים מפושטים ברגליים
  •  

טיפול  בספיידר המנגיומה – נימי עכביש 

דילוג לתוכן