חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ליצירת קשר:

לקביעת תור צרו קשר עוד היום:

הירשמו לניוזלטר שלנו!

“פנים אל מול פנים” – כיצד לטפח את עור פנייך על מנת להראות במיטבך ביום החתונה


פורסם במגזין האופנה והביוטי לכלה בשם “Oh La La ” אשר החליף תקופתית את מגזין מתחתנים. רואיינתי ע”י העיתונאית דניאלה שקד

בסרטים זה נראה מושלם: הגיבורה מתעוררת משינה, נמתחת לאיטה כמו שרק גיבורות הוליוודיות יודעות להימתח, פוקחת את עיניה ו…קלוז אפ מטורף על פנים רעננות, נטולות קורי שינה או סימנים מהשמיכה. ככה זה כשמתעוררים בהוליווד. אבל בחיים האמיתיים, בשביל קלוזאפים מושלמים על הרגעים החשובים באמת, צריך לפעמים גם קצת להתאמץ.

נכון, להרים חתונה זה לא פשוט. את מוצאת את עצמך מג’נגלת בין עשרות משימות בו זמנית, אבל אסור לך לשכוח את המשימה הגדולה של הערב, והיא – להיראות מהממת. אין ספק שכל הסטרס שלפני לא מוסיף בריאות לעור הפנים. מתח ועצבנות עלולים לגרום להופעת פצעונים ואפילו לעודד פיגמנטציה. אם יש לך בהיסטוריה גם בעיות הורמונליות, כתמי שמש או צלקות אקנה – אל תבזבזי זמן. ברגע שמתחילות ההכנות לחתונה, תאספי את עצמך לקוסמטיקאית טובה שקרובה לאזור מגורייך, ותבני איתה סדרת טיפולים המתאימים לך. מומלץ להתכונן מראש כדי לתת לעור הפנים מספיק זמן להחלים ולהירגע, כי בכל הנוגע לעור הפנים, נדרשת סבלנות. אין קסמים ובטח שלא קיצורי דרך, ותוצאות טובות תוכלי לראות ברב המקרים רק אחרי סדרה של טיפולים.

יפית כהן, קוסמטיקאית רפואית המתמחה בדרמטולוגיה קוסמטית, בשיקום ובהצערת העור, מנהלת שני פורומים מיקצועיים באינטרנט בנושא אקנה ועור רגיש ובעלת קליניקה בבת ים, מסבירה מה כדאי, כמה זמן לפני, ומה בשום אופן כלה לא צריכה לעשות לפני החתונה.

לצאת מהקליפה

יש סוגים רבים של פילינגים, אבל התחום נחלק לשני סוגים עיקריים: פילינג עמוק ופילינג שטחי. הפילינג העמוק הוא פרוצדורה חודרנית, ובשום מקרה אינה מתאימה לכלות, משום שהטיפול פשוט “משבית” את המטופלת בבית, עם תחבושות. שיקום העור אורך חודשים ארוכים, ולעור לוקח הרבה מאד זמן להחלים אחרי טיפול כזה.

אז מה כן? הפילינג מחדש את סיבי הקולגן ומעבה את הדרמיס וגם את השכבה העליונה של העור – האפידרמיס. בכל טיפול אנטי אייג’ינג המטרה היא לייצר קולגן, מה שמשפיע על הטקסטורה של העור, ויש פרוצדורות פשוטות יותר. פילינג שטחי יותר יכול להתבצע גם על ידי קוסמטיקאית וגם על ידי רופא עור. הפילינג השטחי מגיע לשכבה האמצעית של העור – הדרמיס, גורם למעשה להרס של הרקמה ובכך מעודד את הגוף לייצר רקמה חדשה. הפילינג הזה אינו טראומטי לעור, וזמן ההחלמה ממנו הוא כשבועיים.

יש רמות נוספות של פילינג המתאימות לכלות: יש פילינגים שמסירים רק את השכבה העליונה של העור, ויש פילינג שמסיר שכבה אחת נוספת – שניהם נחשבים לפילינגים שטחיים. היתרון הוא שאמנם הם אינם טראומטיים לעור, אבל בהחלט רואים תוצאות יפות. פילינג שטחי מטפל בבעיות כמו אקנה, פיגמנטציה, כתמי שמש וכתמי גיל. כדי לקבל תוצאות טובות, חשוב להתכונן לטיפול לפחות חודש מראש ולמרוח חומרים שגורמים לאחידות הטקסטורה של העור ועוזרים לחדירות הפילינג לעור.

באחרונה נכנס לשוק דור חדש של פילינג שטחי העובד על טכנולוגיה חדשה, שבאמצעותה מוחדרים החומרים הפעילים לאזור בעור שיש בו תכולה גדולה של מים. הפילינג הזה מונע עקצוצים ותחושת בעירה ומיועד לעור רגיש.

המיקרו – דרמהבריישן הוא פילינכ מכני פופולרי בקרב כלות. הוא נחשב לפרוצדורה לא פולשנית, שבמהלכה נפטרים מתאי עור מתים. הפילינג מסיר את השכבה העליונה של העור או חלק ממנה, כשלמעשה המכשיר משתמש בחומר מיוחד בעל מרקם הדומה לגרגירי חול. באמצעות ואקום המכשיר מתיז קריסטלים על העור ושואב אותם בחזרה, וכך מסיר את תת השכבה העליונה. את הפרוצדורה הזאת אפשר לבצע פעם בשבוע או פעם בשבועיים כסדרה של שישה טיפולים. הטיפול מיועד לכל סוגי העור, החומר אינו גורם לרגישות בעור, והיתרון של הפרוצדורה הוא פשוט – הטיפול אינו משבית את המטופלת מחיי היומיום, ואפשר גם לשלב החדרת חומרים פעילים לעור לפי סוג הבעיה – פיגמנטציה או אקנה.

עתיד בהיר

אחת הבעיות הנפוצות שממנה סובלות נשים ישראליות היא בעיית הפיגמנטציה, הנובעת מחשיפה מרובה לשמש, מנטילת גלולות למניעת הריון ותרופות אחרות, משנים של מריטת שיער בשעווה (בעיקר באזור השפם) וכמובן משינויים הורמונליים. דור חדש של חומרים פעילים נותן מענה לפיגמנטציות הקשות של העור. עד היום, כדי להבהיר את העור השתמשו בכימיקלים שעלולים לגרום לאדמומיות ולרגישות ושבחשיפה לשמש הם מזיקים לעור, ולכן גרמו לסבל לנשים בעלות עור רגיש. הפיתוח האחרון בתחום מביא את הדור החדש של המרכיבים המתבססים על אנזים ביולוגי שמופק מפטריה, המפרק את פיגמנט המלנין הכהה בעור. את החומרים מורחים בבוקר ובערב, הם אינם מזיקים בחשיפה לשמש, מיועדים גם לעור רגיש, אינם גורמים לאדמומיות, בטוחים לכל סוגי העור וגם בעלות עור כהה יכולות לקבל תוצאות טובות. המהפכה היא שמדובר לראשונה בחומרים טבעיים. רואים תוצאות אחרי שבוע או חודש.

על חודה של מחט

שיטה נוספת להצערת העור המומלצת לכלות היא המיקרו – נידלינג- רולר שעליו מורכבות עשרות מחטים קטנטנות. התהליך מתבצע באמצעות גלילה של הרולר על פני העור הגורמת לפציעות מיקרוסקופיות מבוקרות בתוך הדרמיס. על ידי הפציעה הזאת נוצר ריפוי של העור, והעור מתחיל לייצר יותר קולגן. הפרוצדורה מבוצעת על ידי רופא או קוסמטיקאית (תלוי באורך המחט). השיטה מסייעת למי שסובלת מצלקות בפנים, ולמי שמעוניינת לעדן ולטשטש נקבוביות פעורות. גם כאן ההכנה של העור חשובה ומומלץ למרוח ויטמינים ואנטי אוקסידנטים כמו תה ירוק. את הפרוצדורה עושים באלחוש – מורחים אמלה, ואחרי חצי שעה מתחילים את הטיפול. ההחלמה פשוטה והיא כוללת עור אדמומי למשך יום אחד בלבד. את הטיפול כדאי לבצע פעם בחודש, וכדי לקבל תוצאות טובות מומלץ לעשות סדרה של שלושה עד שישה טיפולים.

בשורה התחתונה, לא משנה באיזה טיפול תבחרי, חשוב שתבדקי שאת בידיים טובות של קוסמטיקאית מוסמכת שקיבלת עליה המלצות. מומלץ להתחיל את סדרת הטיפולים כארבעה עד שישה חודשים לפני תאריך החתונה, ותמיד כדאי להעד יף טיפולים פחות חודרניים, שיעניקו לחות וזוהר לעור הפנים לקבלת מראה קורן ומלא חיים.

דילוג לתוכן