חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ליצירת קשר:

לקביעת תור צרו קשר עוד היום:

הירשמו לניוזלטר שלנו!

הסרה של נגעי עור

מתוך מגוון בעיות העור האסתטיות שמהן נשים רבות מוטרדות, לבטח מוכרת לכן התופעה של מרקם עור לא אחיד וגבשושי. מרחתן שכבות של מייק אפ או קונסילר ולמרות  שבצעתן שלל טיפולי פנים ומגוון פרוצדורות אסתטיות ובכל זאת, העור נותר גבשושי עם בליטות קטנטנות ומרקם לא אחיד. 

בלוטות חלב מוגדלות ובטרמינולוגיה רפואית (Sebaceus Hyperplasia), הינן בעצם נגעי עור שפירים של בלוטות החלב, הניראים על פני העור כבליטות  בגון צהבהב, לבן ואף בצבע העור. התופעה שכיחה ביותר בקרב נשים וגברים בגיל הבוגר עם עור שמן  או היסטוריה של עור שמן אך גם בקרב צעירות עם נטייה גנטית והיסטוריה משפחתית.

תופעה זו  אינה זוכה לסיקור מיוחד בשונה מטיפול בקמטים, מיצוק העור, טיפול בפיגמנטציות וכתמי עור והפרעות אסתטיות רבות ומגוונות אחרות למרות שהינה מהווה מטרד אסתטי “Par Excellence”.

מה הן הסיבות להיווצרות גבשושיות חלב בולטות?

בלוטות חלב הינן בלוטות המפרישות סבום ובעצם הינן  אחראיות לעורנו השמנוני. הבלוטות שכיחות לרב במצח, בצדעיים, באזור הלחיים, מרכז הפנים ואזורי גוף נוספים. בלוטות החלב מצויות באותה תעלה של זקיק השערה ולמעשה קצב התחדשות איטי של תאי העור בעור הבוגר ותהליך התקרנות  והתחדשות לא תקין של תאי דופן זקיק השערה,  מביא עימו להנשלת תאים בצורת אשכולות ולא כיחידים הסותמים את פתח התעלה. יש לציין כי נטילה של תרופות מסויימות כדוגמת Cyclosporin יכולה אף היא לגרום לתופעה. התוצאה – בלוטת חלב מוגדלת והתקשות החלב בבלוטה.

תמונה של לקוחות עם בלוטות חלב מוגדלות

אז איפה בעצם מתחילה הבעיה?

רבים מהמטופלים אינם מודעים לכך כי בלוטות החלב כתוצאה מסתימת פתח התעלה עלולות לגדול עם הזמן ולבלוט עד מאד מעל פני העור,  ולכן ברב המקרים חל עיכוב באבחון. קדימות בטיפול ימנעו בד”כ את גדילתן ולכן אבחון קליני של העור חשוב עד מאד.

כיצד הבעיה מטופלת על פי רוב?

דרכי הטיפול לבעיית בלוטות החלב המוגדלות הינן מגוונות. יש לציין כי בלוטות אלו כמעט ואינן ניתנות לניקוז עם מחט רגילה הנמצאת בשימוש בקרב קוסמטיקאיות מפאת התקשות החלב. שיטה  כדוגמת הקפאה בחנקן נוזלי, פרוצדורה המבוצעת ע”י רופא המומחה לעניין דורשת זמן החלמה ממושך ויכולה להותיר כתמי פיגמנטציה והצטלקויות לרב. השיטה מעט כואבת ופחות מומלצת לעורות כהים או כאשר קיים ריבוי בלוטות חלב מוגדלות בעור הפנים ו/או בלוטות מוגדלות שאינן  מורמות מעל פני העור.

שימוש במחט חשמלית, שיטה הידועה בשם Electrocautery, פרוצדורה העלולה להותיר את העור עם אודם חזק ולעיתים אף כויות על כן, דורשת ניסיון והתמקצעות בתחום. כל זאת ועוד כאשר הפרוצדורה מבוצעת בקרב אנשים להם רוזצאה (בלוטות חלב מוגדלות תופעה השכיחה ברוזציאה), על כן נדרש משנה זהירות והתמחות רבה בטיפול בעורות רגישים ואדמומיים שכאלו!

כיצד מטופלת הבעיה אצלנו בקליניקה?

הטיפול מבוצע באמצעות מכשור מתקדם המשלב טכנולגיית גלי רדיו העושה שימוש במחט דקיקה היוצרת חריר מיקרוסקופי בבלוטה. טכנולוגיית גלי הרדיו באמצעות המחט מחממת ומרככת את החלב שהתקשה ובכך מאפשרת את ניקוזו בצורה קלה, מהירה ובטוחה. ראוי לציין כי באמצעות טכנולוגיה זאת, ניתן לטפל בצורה מדוייקת בין היתר גם בדבלולי עור הידועים בשם “Skin Tags” ובטרמינולוגיה רפואית “Acrochordon”. נגעי עור אלו  ניראים כמו בלונים קטנים התלויים על פני העור, צבעם כהה ורבים מהם בגון העור. “תגי עור” אלו שכיחים מאד באזור העפעפיים והצוואר אך יכולים להופיע גם באזורי גוף נוספים. הטיפול בנגעים אלו בד”כ אינו מצריך אלחוש (תלוי בגודל הנגע), מותאם לכל גוני העור ולרב אינו מותיר סימנים או הצטלקויות.  יש לציין שעל מנת להשיג מרקם עור אחיד נדרשים בד”כ סדרה של טיפולים, בהתחשב כמובן בסוג הנגע ו/או הגבשושיות, גודלן ואזור שכיחותן.

טיפול בסרחי עור “Skin Tags” באזור הצוואר

דילוג לתוכן