חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ליצירת קשר:

לקביעת תור צרו קשר עוד היום:

הירשמו לניוזלטר שלנו!

אז מה תשתו? אדום או לבן? על רוזציאה, עור אדמומי ושתיית יין


יין ישמח לבב – אנוש ולחם – לבב אנוש יסעד, אך בכל הקשור לאדמומיות חריגה בעור הפנים ולהפרעת העור רוזציאה בפרט, כנראה שיין וצריכת אלכוהול כלל אינם מהווים סיבה למסיבה..

אצל רבים מאתנו שתיית כוסית אחת או שתיים של יין או אלכוהול היא דרך חיים להרגעות, התרוממות רוח והתעלות אך אם הנכם סובלים מגלי חום או הסמקות חוזרות ונשנות ועורכם נותר אדמומי גם כשהוא אינו חשוף לשמש, הרי ששתיית יין עלולה להחמיר את הסומק והאודם בעור פניכם ומצב רוחכם – מדוכדך וירוד ..

מה היא רוזציאה?

רוזציאה הינה הפרעת עור כרונית השכיחה בקרב אנשים בעלי גון עור לבן ולפעמים מפתיע שגם בקרב תימנים ניתן לאבחנה. רוזציאה מתאפיינת בהסמקות חוזרות ונשנות ועד אדמימות קבועה בפנים בעיקר באזור הלחיים, סנטר, אף ומצח. מבין הסימפטומים הקליניים ניתן לאבחן הופעתם של נימי דם לרב, תפרחת דלקתית והופעתם של פצעונים דמויי אקנה. במצבים אקוטיים תתכן התעבות רקמת האף (שכיח בקרב גברים), מצב הידוע בטרמינולוגיה רפואית בשם רינופימה (Rhinophyma), ועד מעורבות עיינית המתאפיינת בעיניים אדומות, תחושה של גוף זר, גרד ואודם מעל העפעף. בעוד שבקרב רבים מאתנו שתיית אלכוהול עלולה לגרום לאודם בעור פנינו אשר יימוג ויחלוף, בקרב אנשים הסובלים מרוזציאה אודם זה יהיה אקוטי וממושך בשל חוסר איזון נוירולוגי של כלי הדם.

יין הוא רק טריגר לרוזציאה ואינו הגורם


אז ממה מומלץ להימנע? יין אדום, לבן או אלכוהול בכלל?

רבים מהאנשים הפונים אליי לצורך אבחון עור פניהם האדמומי, מציינים כי דווקא שתיית יין אדום מחמירה להם את האודם בפנים. מחקרים רבים מצביעים כי שתייה מתונה של יין ובפרט יין אדום ידועה כמסייעת בהפחתת כולסטרול ומניעת מחלות לב, כלי דם, סרטן וסכרת. ליין אדום יתרונות בריאותיים גדולים יותר מאשר ליין לבן בשל כמות גבוהה של נוגדי חמצון. מנגד, בעלי עור רגיש, עור אדמומי או כאלו הסובלים ממחלת הרוזציאה, הרי שמומלץ להקטין את צריכתו עד מאד. יין אדום מכיל רמות גבוהות יותר של מרכיבים מסוג היסטמינים וטירמינים (Tyramines)מאשר יין לבן. מרכיבים אלו מעורבים בתגובות דלקתיות ומגבירים את חדירותם של נימי הדם.   

עור אדום – תמרור אזהרה

על פי ארגון הרוזציאה הלאומי (Nationale Rosacea Society), יין אדום וצריכת אלכוהול בכלל, נמנים מבין הגורמים העלולים להחמיר את האודם והסימפטומים האופיינים לרוזציאה. למרות שהתופעה ידועה גם בשם “תסמונת הפנים האדומות” או “תסמונת האף האדום” והינה שכיחה בקרב אנשים החיים בארצות שבהן תרבות צריכת האלכוהול משופעת . חשוב להבין כי אין לבלבל את המראה של רוזציאה רק עם שתיית אלכוהול מופרזת שכן הסימפטומים האופייניים להפרעת עור זאת מושפעים מגורמים סביבתיים חיצוניים נוספים כדוגמת חשיפה לשמש, מאכלים חריפים, סטרס, אמבטיות חמות ועוד. כך או כך, אם הנכם סובלים מאדמומיות בפנים, פצעונים דמויי אקנה ונימי דם לרב. אם שתיית יין או אלכוהול מחמירה את הסימפטומים בעור פניכם, הרי שהגיע הזמן לצאת מהאדישות ולפנות לאבחון אצל איש מקצוע.

 

משקאות צוננים יכולים להוות תחליף ליין אדום כשמדובר בעור אדמומי

אז כמה מותר לי לשתות אם בכלל?

כששאלתי פעם איש חכם לגבי כיצד הוא מגדיר יחסיות הוא השיב: “שלוש שערות על הראש זה קצת, אבל שלוש שערות במרק זה הרבה מאד…” אז זכרו שמידתיות זה נכון לחיים ולשתיית יין ואלכוהול בכלל. לכל אדם טולרנטיות שונה. אם יין אדום מחמיר את האדמומיות בעור פניכם  זה לא אומר שעליכם להימנע מאלכוהול כלל. שתייה מתונה של יינות צוננים או קוביית קרח בפה עלולים להשפיע פחות על עור פניכם ולמדו פשוט להקשיב לגופכם ולעורכם.

דילוג לתוכן